Ubezpieczenie IT

POLISA SERWISU UBEZPIECZENIE IT

Polisa numer 07.682.987

Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania czynności agencyjnych

Ubezpieczyciel

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. ul. Chłodna 51 00-867 Warszawa

Ubezpieczający

UBEZPIECZENIE IT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Wrocławska 98/1 81-530 Gdynia
REGON: 5862292598
NIP: 222178401

Ubezpieczony

UBEZPIECZENIE IT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Wrocławska 98/1 81-530 Gdynia
REGON/PESEL 5862292598
NIP 222178401

Agent

„ASIST” SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Zakres ochrony ubezpieczeniowej

Zawodowa odpowiedzialność cylwilna agenta ubezpieczeniowego.

Ubezpieczona działalność

Wykonywanie czynności agencyjnych na rzecz więcej niż jednego zakładu ubezpieczeń w zakresie tego samego działu ubezpieczeń zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności
ubezpieczeniowej i reasekuracji (Dz. U. z 2015 r. poz. 1844 z późń. zm.).

Okres ubezpieczenia

Od 2023-10-31 do 2024-10-30

Suma gwarancyjna

Równowartość 1 300 380 EUR w odniesieniu do jednego Wypadku Ubezpieczeniowego oraz 1 924 560
EUR w odniesieniu do wszystkich Wypadków Ubezpieczeniowych.
Kwoty wyrażone w EUR o których mowa powyżej są przeliczone na PLN przy zastosowaniu średniego
kursu EUR ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski po raz pierwszy w roku w którym umowa
ubezpieczenia została zawarta.

Składka

700,00 PLN

Płatność składki

Jednorazowo płatna do 2023-10-31

Numer rachunku bankowego

37124020929637000005113258
(w tytule przelewu prosimy o podanie wyłącznie numeru polisy oraz nazwy Ubezpieczającego)

Warunki ubezpieczenia
1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 18.05.2018 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej tytułu
wykonywania czynności agencyjnych (Dz.U.2018 poz. 1007 z późn. zm.)
2. Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych UFG i PBUK z dn. 22.05.2003 r. (Dz.U. Nr 124 poz. 1152 z późn. zm.)

Postanowienia dodatkowe
1. Za Wypadek Ubezpieczeniowy uznaje się zdarzenie którego skutki objęte są umową ubezpieczenia OC zgodnie z przywołanymi
Warunkami Ubezpieczenia.
2. O każdym Wypadku Ubezpieczeniowym Ubezpieczający oraz Ubezpieczony zobowiązani są powiadomić UNIQA niezwłocznie nie
później jednak niż w ciągu 7 dni od daty powzięcia o nim wiadomości.
3. Jeżeli osoba poszkodowana dochodzi swoich roszczeń wobec Ubezpieczonego Ubezpieczający i Ubezpieczony są zobowiązani
poinformować o tym UNIQA w ciągu 7 dni od daty powzięcia o tym wiadomości.
4. W przypadku gdy wobec Ubezpieczonego wszczęto postępowanie przygotowawcze bądź wystąpiono na drogę sądową w związku z
zajściem Wypadku Ubezpieczeniowego Ubezpieczający i Ubezpieczony zobowiązani są o tym fakcie poinformować UNIQA
niezwłocznie nie później jednak niż w ciągu 3 dni od powzięcia o tym wiadomości nawet w przypadku gdy wcześniej zgłosili już zajście
Wypadku Ubezpieczeniowego.
5. W razie zajścia Wypadku Ubezpieczeniowego Ubezpieczony zobowiązany jest użyć dostępnych mu środków w celu zmniejszenia
rozmiarów szkody.
6. Ubezpieczony zobowiązany jest zabezpieczyć możność dochodzenia roszczeń odszkodowawczych wobec osób odpowiedzialnych za
7. Ubezpieczony jest zobowiązany umożliwić UNIQA dokonanie czynności niezbędnych w celu ustalenia okoliczności powstania szkody
szkodę.
jej wielkości a także zasadności roszczenia.
8. Jeżeli istnieje uzasadnione podejrzenie że szkoda jest wynikiem przestępstwa Ubezpieczony jest zobowiązany bezzwłocznie
powiadomić policję i prokuraturę.
9. Ubezpieczony zobowiązany jest udzielić osobie wskazanej przez UNIQA pełnomocnictwa niezbędnego do prowadzenia sprawy
odszkodowawczej w tym pełnomocnictwa procesowego jeżeli przeciwko Ubezpieczonemu poszkodowany wystąpił na drogę sądową a
także do przekazania jej wszystkich informacji niezbędnych do prowadzenia procesu. Powyższe nie zwalnia Ubezpieczonego z
obowiązku podejmowania we własnym zakresie w przewidzianym terminie wszystkich niezbędnych czynności procesowych w tym
także zgłaszania we właściwym terminie sprzeciwu lub podjęcia niezbędnych środków zaskarżenia w sytuacji gdy istnieją przeszkody w
ustaleniu z UNIQA tych czynności.
10. Ubezpieczony zobowiązany jest doręczyć UNIQA orzeczenie sądu w terminie umożliwiającym jej zajęcie stanowiska odnośnie
wniesienia środka odwoławczego.
11. Ubezpieczony nie jest uprawniony do uznania lub zaspokojenia roszczeń zawarcia ugody z osobą poszkodowaną ani zrzeczenia
się zarzutu przedawnienia chyba że UNIQA wyrazi na to zgodę bądź z uwagi na okoliczności sprawy Ubezpieczony nie mógł postąpić
inaczej.
12. Jeżeli istnieją przesłanki do uwolnienia się Ubezpieczonego od odpowiedzialności cywilnej w części lub w całości to powyższe
dotyczy również UNIQA.
13. UNIQA jest zobowiązana spełnić świadczenie w ciągu 30 dni od daty zawiadomienia o Wypadku Ubezpieczeniowym.
14. Gdyby mimo dołożenia należytej staranności wyjaśnienie w powyższym terminie okoliczności koniecznych do ustalenia
odpowiedzialności UNIQA albo wysokości odszkodowania okazało się niemożliwe świadczenie będzie spełnione w ciągu 14 dni od
wyjaśnienia tych okoliczności nie później jednak niż w terminie 90 dni od dnia złożenia zawiadomienia o szkodzie chyba że ustalenie
odpowiedzialności Ubezpieczyciela albo wysokości odszkodowania zależy od toczacego się postepowania karnego lub cywilnego.
Jednakże bezsporną część odszkodowania UNIQA wypłaci w terminie przewidzianym w ust. powyższym.

Reklamacje skargi i zażalenia:
1. W każdym przypadku osoba fizyczna będąca Ubezpieczającym Ubezpieczonym lub osobą uprawnioną z umowy ubezpieczenia a
także osoba prawna lub spółka nieposiadająca osobowości prawnej będąca Ubezpieczającym Ubezpieczonym lub poszukującym
ochrony ubezpieczeniowej mogą wnieść reklamacje.
2. W przypadku osób fizycznych za reklamację uważa się wystąpienie w tym skargę i zażalenie skierowane do UNIQA jako podmiotu
rynku finansowego zawierające zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez UNIQA z wyjątkiem wystąpień składanych przez
osoby fizyczne będące klientami brokera ubezpieczeniowego albo klientami agenta ubezpieczeniowego lub agenta oferującego
ubezpieczenia uzupełniające wykonujących czynności agencyjne na rzecz więcej niż jednego zakładu ubezpieczeń w zakresie tego
samego działu ubezpieczeń zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i
reasekuracyjnej zawierających zastrzeżenia dotyczące tych podmiotów w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną
ubezpieczeniową.
3. W przypadku osób prawnych lub spółek nieposiadających osobowości prawnej za reklamację uważa się wystąpienie w tym skargę i
zażalenie skierowane do UNIQA zawierające zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez UNIQA z wyjątkiem wystąpień
dotyczących brokerów ubezpieczeniowych agentów ubezpieczeniowych lub agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające
wykonujących czynności agencyjne na rzecz więcej niż jednego zakładu ubezpieczeń w zakresie tego samego działu ubezpieczeń
zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej zawierających
zastrzeżenia dotyczące tych podmiotów w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową.
4. Reklamacje o których mowa powyżej można składać w następujący sposób:

  • w formie elektronicznej na adres e-mail: ubezpieczenia.korporacyjne@uniqa.pl;
  • w formie pisemnej – osobiście w siedzibie UNIQA albo przesyłką pocztową na adres siedziby: UNIQA Towarzystwo
    Ubezpieczeń S.A . ul. Chłodna 51 00-867 Warszawa;
  • ustnie – telefonicznie pod numer telefonu +48 22 555 04 45 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora) albo osobiście
    podczas wizyty w jednostce UNIQA.

5. Reklamacje wnosi się do Zarządu UNIQA. Reklamacja może być złożona w każdej jednostce UNIQA obsługującej klientów.
6. Odpowiedź UNIQA na reklamacje zostanie udzielona w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji albo w
przypadku reklamacji wniesionej przez osobę fizyczną – pocztą elektroniczną jeżeli osoba fizyczna składająca reklamację złoży
wniosek o udzielenie odpowiedzi w tej formie. Dodatkowo na wniosek osoby składającej reklamację UNIQA potwierdza pisemnie lub w
inny uzgodniony sposób fakt jej złożenia.
7. Złożenie reklamacji niezwłocznie po powzięciu zastrzeżeń ułatwi i przyspieszy rzetelne jej rozpatrzenie.
B. W przypadku gdy UNIQA nie posiada danych kontaktowych osoby składającej reklamację przy składaniu reklamacji należy podać
następujące dane: imię nazwisko adres do korespondencji adres e-mail (w razie wyboru takiej formy kontaktu) a dodatkowo w
przypadku osób prawnych lub spółek nieposiadających osobowości prawnej – firmę.
9. Odpowiedzi na reklamację UNIQA udziela bez zbędnej zwłoki nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.
10. W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 30
dni UNIQA w tym terminie wyśle informację o przyczynie niemożności rozpatrzenia reklamacji. W takim przypadku odpowiedź na
reklamację zostanie udzielona nie później niż w terminie 60 dni od dnia jej otrzymania.
11. Jeżeli osoba fizyczna składająca reklamację nie zgadza się ze stanowiskiem UNIQA wyrażonym w odpowiedzi na reklamację może
wystąpić z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego a ponadto może wystąpić do sądu powszechnego z
powództwem przeciwko UNIQA według przepisów o właściwości ogólnej albo przed sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby
Ubezpieczającego Ubezpieczonego lub uprawnionego z umowy ubezpieczenia.
12. Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich informujemy że
podmiotem uprawnionym dla UNIQA do prowadzenia postępowań w sprawach pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami
w rozumieniu tej ustawy jest Rzecznik Finansowy (Al. Jerozolimskie 87 02-001 Warszawa; www.rf.gov.pl).
13. Klient będący konsumentem ma także możliwość zwrócenia się o pomoc do właściwego miejscowo Powiatowego (Miejskiego)
Rzecznika Konsumentów.
14. Podmioty którym nie przysługuje prawo do złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami ust. 1-3 przysługuje prawo do złożenia
skargi lub zażalenia. Do skarg i zażaleń wnoszonych przez te podmioty mają odpowiednie zastosowanie postanowienia ust. 4-9 i 13 z
zastrzeżeniem że w szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie skargi lub zażalenia i udzielenie
odpowiedzi w terminie 30 dni UNIQA w tym terminie poinformuje osobę składającą skargę lub zażalenie o przyczynie niemożności ich
rozpatrzenia i w takim przypadku odpowiedź na skargę lub zażalenie zostanie udzielona nie później niż w terminie 90 dni od dnia ich
otrzymania.
15. UNIQA podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.

Data i miejsce wystawienia polisy: Warszawa dn. 2023-10-27
W imieniu UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.